Лабораторна робота 5
Лабораторна робота № 5
Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів.
Мета: ознайомитися із можливостями застосування у науковій діяльності
мережевих офісів, навчитися створювати та використовувати
документи Google.
Література
1. Новые педагогические и информационные технологии в
системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения
квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева,
А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. :Издательский центр
«Академия», 2005. – 272 с.
2. Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід
: навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред.
Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред.
В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд.,
перераб. / А. В. Хуторской. – М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5. Использование интернет-технологий в современном образовательном
процессе. Часть III. Инструменты сетевого взаимодействия / Сост. Ю. В.
Ээльмаа. – СПб. : ГОУ ДПО ЦПКС СПб «Региональный центр оценки качества
образования и информационных технологий», 2010. – 72 с. –
[Електронний ресурс].
Теоретичні відомості
Диск Google дозволяє:
створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
експортувати створені файли на комп’ютер;
завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;
в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
спільно переглядати презентації;
обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями між
співробітниками компанії або колективу.
Управління доступом до перегляду і редагування документа
Ви створюєте документ, а значить, є його власником. Ви можете:
змінювати документи, таблиці та презентації, а також запрошувати
інших користувачів в якості співавторів і читачів;
видаляти документи, таблиці та презентації, закриваючи, таким чином,
доступ до них для співавторів і читачів.
Для повного видалення документа, таблиці та презентації або скасування
доступу до них необхідно видалити їх, а потім очистити кошик.
Користувач, якого ви запрошуєте редагувати ваш документ, стає
співавтором. Співавтор може:
редагувати документи, таблиці та презентації;
запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав
їм дозвіл на ці дії).
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
Читачі можуть:
переглядати останню версію документа, таблиці або презентації, але не
можуть вносити зміни;
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
З документами Google можна робити наступне:
Завантажувати документи Word, OpenOffice, RTF, HTML або текстові
файли (або створювати нові документи).
Використовувати простий редактор WYSIWYG для форматування
документів, перевірки правопису та ін.
Запропонувати іншим користувачам (електронною поштою) редагування
або перегляд ваших документів і таблиць.
Редагувати документи разом з іншими людьми.
Переглядати історію версій документів і таблиць і переходити до будь-
якої версії.
Опублікувати документи в Інтернеті для всіх користувачів у вигляді Веб-
сторінок або розміщувати документи в блозі.
Завантажувати документи на комп’ютер у форматі Word, OpenOffice,
RTF, PDF, HTML або ZIP.
Відправляти документи електронною поштою в якості додатків.
З таблицями можна робити наступне:
Імпортувати та експортувати дані у форматі XLS, CSV, TXT і ODS (і
експортувати у форматі PDF і HTML).
Використовувати інтуїтивно зрозумілу навігацію і редагування, як у будь-
якому звичайному документі або таблиці.
Використовувати форматування і редактор формул у таблицях, щоб
підраховувати результати і налаштовувати вигляд даних.
Розмовляти в режимі реального часу з іншими користувачами, які
редагують вашу таблицю.
Вставляти таблицю або частину таблиці в свій блог або на веб-сайт.
З презентаціями можна робити наступне:
Імпортувати існуючі презентації у форматі PPT і PPS.
Експортувати презентації за допомогою функції Зберегти як Zip в меню
Файл.
Редагувати презентації за допомогою простого редактора WYSIWYG.
Вставляти зображення і форматувати слайди.
Редагувати презентації разом із друзями та колегами, надавши їм доступ.
Дозволити перегляд презентацій в Інтернеті в режимі реального часу з
різних віддалених місць.
Опублікувати презентації на Веб-сайті, надаючи тим самим доступ до них
широкій аудиторії.
Завдання 1. Обговорення парами
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google на занятті.
Під час виконання самостійного
завдання на уроці вчитель може створити
для учнів документи в яких будуть
міститись завдання. Учні будуть їх
виконувати, а результати оформляти в
іншому документі, відправляти вчителю
для його редагування.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в науковій
Можливості Диск Google дозволяють
працювати з документом на будь-якому
комп’ютері, з’єднаному з мережею
діяльності. Інтернет. За допомогою даного сервісу
можна редагувати документ спільно з
науковим керівником.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в роботі науково-
методичного об’єднання.
Можна ділитися розробками та
методичними рекомендаціями.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в управлінській
роботі.
Директор фірми таким чином в
одному документі може зібрати всю
інформацію про свої філіали, створити
документ, в якому кожний підрозділ
повинен вносити свої дані.
Звіт про виконання роботи
Контрольні запитання
1. Як скористатися сервісом Диск Google ?
Даний сервіс дозволяє:
створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
експортувати створені файли на комп’ютер;
завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;
в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
спільно переглядати презентації;
обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями
між співробітниками компанії або колективу.
2. Як можна використовувати сервіс Диск Google в педагогічній
практиці?
Під час виконання самостійного завдання на уроці вчитель
може створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні
будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти
вчителю для його редагування.
3. Якими правами володіє редактор документа?
Редактор може:
редагувати документи, таблиці та презентації;
запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник
дав їм дозвіл на ці дії).
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
4. Які документи можна створити в середовищі Диск Google ?
Текстовий документ (команда Документы), документ електронної таблиці
(команда Таблицы), презентацію (команда Презентации). Виберіть пункт
Документы і натисніть в правому нижньому кутку на кнопку з позначкою «+».
Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів.
Мета: ознайомитися із можливостями застосування у науковій діяльності
мережевих офісів, навчитися створювати та використовувати
документи Google.
Література
1. Новые педагогические и информационные технологии в
системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения
квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева,
А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. :Издательский центр
«Академия», 2005. – 272 с.
2. Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід
: навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред.
Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3. Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред.
В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4. Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд.,
перераб. / А. В. Хуторской. – М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5. Использование интернет-технологий в современном образовательном
процессе. Часть III. Инструменты сетевого взаимодействия / Сост. Ю. В.
Ээльмаа. – СПб. : ГОУ ДПО ЦПКС СПб «Региональный центр оценки качества
образования и информационных технологий», 2010. – 72 с. –
[Електронний ресурс].
Теоретичні відомості
Диск Google дозволяє:
створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
експортувати створені файли на комп’ютер;
завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;
в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
спільно переглядати презентації;
обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями між
співробітниками компанії або колективу.
Управління доступом до перегляду і редагування документа
Ви створюєте документ, а значить, є його власником. Ви можете:
змінювати документи, таблиці та презентації, а також запрошувати
інших користувачів в якості співавторів і читачів;
видаляти документи, таблиці та презентації, закриваючи, таким чином,
доступ до них для співавторів і читачів.
Для повного видалення документа, таблиці та презентації або скасування
доступу до них необхідно видалити їх, а потім очистити кошик.
Користувач, якого ви запрошуєте редагувати ваш документ, стає
співавтором. Співавтор може:
редагувати документи, таблиці та презентації;
запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав
їм дозвіл на ці дії).
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
Читачі можуть:
переглядати останню версію документа, таблиці або презентації, але не
можуть вносити зміни;
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
З документами Google можна робити наступне:
Завантажувати документи Word, OpenOffice, RTF, HTML або текстові
файли (або створювати нові документи).
Використовувати простий редактор WYSIWYG для форматування
документів, перевірки правопису та ін.
Запропонувати іншим користувачам (електронною поштою) редагування
або перегляд ваших документів і таблиць.
Редагувати документи разом з іншими людьми.
Переглядати історію версій документів і таблиць і переходити до будь-
якої версії.
Опублікувати документи в Інтернеті для всіх користувачів у вигляді Веб-
сторінок або розміщувати документи в блозі.
Завантажувати документи на комп’ютер у форматі Word, OpenOffice,
RTF, PDF, HTML або ZIP.
Відправляти документи електронною поштою в якості додатків.
З таблицями можна робити наступне:
Імпортувати та експортувати дані у форматі XLS, CSV, TXT і ODS (і
експортувати у форматі PDF і HTML).
Використовувати інтуїтивно зрозумілу навігацію і редагування, як у будь-
якому звичайному документі або таблиці.
Використовувати форматування і редактор формул у таблицях, щоб
підраховувати результати і налаштовувати вигляд даних.
Розмовляти в режимі реального часу з іншими користувачами, які
редагують вашу таблицю.
Вставляти таблицю або частину таблиці в свій блог або на веб-сайт.
З презентаціями можна робити наступне:
Імпортувати існуючі презентації у форматі PPT і PPS.
Експортувати презентації за допомогою функції Зберегти як Zip в меню
Файл.
Редагувати презентації за допомогою простого редактора WYSIWYG.
Вставляти зображення і форматувати слайди.
Редагувати презентації разом із друзями та колегами, надавши їм доступ.
Дозволити перегляд презентацій в Інтернеті в режимі реального часу з
різних віддалених місць.
Опублікувати презентації на Веб-сайті, надаючи тим самим доступ до них
широкій аудиторії.
Завдання 1. Обговорення парами
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google на занятті.
Під час виконання самостійного
завдання на уроці вчитель може створити
для учнів документи в яких будуть
міститись завдання. Учні будуть їх
виконувати, а результати оформляти в
іншому документі, відправляти вчителю
для його редагування.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в науковій
Можливості Диск Google дозволяють
працювати з документом на будь-якому
комп’ютері, з’єднаному з мережею
діяльності. Інтернет. За допомогою даного сервісу
можна редагувати документ спільно з
науковим керівником.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в роботі науково-
методичного об’єднання.
Можна ділитися розробками та
методичними рекомендаціями.
Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в управлінській
роботі.
Директор фірми таким чином в
одному документі може зібрати всю
інформацію про свої філіали, створити
документ, в якому кожний підрозділ
повинен вносити свої дані.
Звіт про виконання роботи
Контрольні запитання
1. Як скористатися сервісом Диск Google ?
Даний сервіс дозволяє:
створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
експортувати створені файли на комп’ютер;
завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;
в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
спільно переглядати презентації;
обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями
між співробітниками компанії або колективу.
2. Як можна використовувати сервіс Диск Google в педагогічній
практиці?
Під час виконання самостійного завдання на уроці вчитель
може створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні
будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти
вчителю для його редагування.
3. Якими правами володіє редактор документа?
Редактор може:
редагувати документи, таблиці та презентації;
запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник
дав їм дозвіл на ці дії).
експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
4. Які документи можна створити в середовищі Диск Google ?
Текстовий документ (команда Документы), документ електронної таблиці
(команда Таблицы), презентацію (команда Презентации). Виберіть пункт
Документы і натисніть в правому нижньому кутку на кнопку з позначкою «+».
Комментарии
Отправить комментарий