Лабораторна робота 5

Лабораторна робота № 5

Тема: Мережеві офіси. Сервіси спільного редагування документів.
Мета: ознайомитися із можливостями застосування у науковій діяльності
мережевих офісів, навчитися створювати та використовувати
документи Google.

Література

1.  Новые педагогические и информационные технологии в
системе образования : учеб. пособие для студ. пед. вузов и системы повышения
квалиф. пед. кадров / Е. С. Полат, М. Ю. Бухаркина, М. В. Моисеева,
А. Е. Петров ; под ред. Е. С. Полат – 2-е изд., стер. – М. :Издательский центр
«Академия», 2005. – 272 с.
2.  Гуревич Р. С. Інформаційні технології навчання: інноваційний підхід
: навчальний посібник / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, Л. С. Шевченко ; за ред.
Гуревича Р. С. – Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2012. – 348 с.
3.  Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред.
В. Г. Кремень. – К. : Юрінком Інтер, 2008. – 1040 с.
4.  Хуторской А. В. Современная дидактика : учеб. пособие. 2-е изд.,
перераб. / А. В. Хуторской. – М. : Высш. шк., 2007. – 639 с. : ил.
5.  Использование интернет-технологий в современном образовательном
процессе. Часть III. Инструменты сетевого взаимодействия / Сост. Ю. В.
Ээльмаа. – СПб. : ГОУ ДПО ЦПКС СПб «Региональный центр оценки качества
образования и информационных технологий», 2010. – 72 с. –
[Електронний ресурс].

Теоретичні відомості

Диск Google дозволяє:
 створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
 систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
 експортувати створені файли на комп’ютер;
 завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
 опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
 надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;

 в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
 спільно переглядати презентації;
 обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями між
співробітниками компанії або колективу.

Управління доступом до перегляду і редагування документа
Ви створюєте документ, а значить, є його власником. Ви можете:
 змінювати документи, таблиці та презентації, а також запрошувати
інших користувачів в якості співавторів і читачів;
 видаляти документи, таблиці та презентації, закриваючи, таким чином,
доступ до них для співавторів і читачів.
Для повного видалення документа, таблиці та презентації або скасування
доступу до них необхідно видалити їх, а потім очистити кошик.
Користувач, якого ви запрошуєте редагувати ваш документ, стає
співавтором. Співавтор може:
 редагувати документи, таблиці та презентації;
 запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник дав
їм дозвіл на ці дії).
 експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
Читачі можуть:
 переглядати останню версію документа, таблиці або презентації, але не
можуть вносити зміни;
 експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.
З документами Google можна робити наступне:
 Завантажувати документи Word, OpenOffice, RTF, HTML або текстові
файли (або створювати нові документи).
 Використовувати простий редактор WYSIWYG для форматування
документів, перевірки правопису та ін.
 Запропонувати іншим користувачам (електронною поштою) редагування
або перегляд ваших документів і таблиць.
 Редагувати документи разом з іншими людьми.
 Переглядати історію версій документів і таблиць і переходити до будь-
якої версії.

 Опублікувати документи в Інтернеті для всіх користувачів у вигляді Веб-
сторінок або розміщувати документи в блозі.
 Завантажувати документи на комп’ютер у форматі Word, OpenOffice,
RTF, PDF, HTML або ZIP.
 Відправляти документи електронною поштою в якості додатків.
З таблицями можна робити наступне:
 Імпортувати та експортувати дані у форматі XLS, CSV, TXT і ODS (і
експортувати у форматі PDF і HTML).
 Використовувати інтуїтивно зрозумілу навігацію і редагування, як у будь-
якому звичайному документі або таблиці.
 Використовувати форматування і редактор формул у таблицях, щоб
підраховувати результати і налаштовувати вигляд даних.
 Розмовляти в режимі реального часу з іншими користувачами, які
редагують вашу таблицю.
 Вставляти таблицю або частину таблиці в свій блог або на веб-сайт.
З презентаціями можна робити наступне:
 Імпортувати існуючі презентації у форматі PPT і PPS.
 Експортувати презентації за допомогою функції Зберегти як Zip в меню
Файл.
 Редагувати презентації за допомогою простого редактора WYSIWYG.
 Вставляти зображення і форматувати слайди.
 Редагувати презентації разом із друзями та колегами, надавши їм доступ.
 Дозволити перегляд презентацій в Інтернеті в режимі реального часу з
різних віддалених місць.
 Опублікувати презентації на Веб-сайті, надаючи тим самим доступ до них
широкій аудиторії.
Завдання 1. Обговорення парами

Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google на занятті.

Під час виконання самостійного
завдання на уроці вчитель може  створити
для учнів документи в яких будуть
міститись завдання. Учні будуть їх
виконувати, а результати оформляти в
іншому документі, відправляти вчителю
для його редагування.

Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в науковій

 Можливості Диск Google дозволяють
працювати з документом на будь-якому
комп’ютері, з’єднаному з мережею

діяльності. Інтернет. За допомогою даного сервісу
можна редагувати документ спільно з
науковим керівником.

Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в роботі науково-
методичного об’єднання.

 Можна ділитися розробками та
методичними рекомендаціями.

Придумайте і запишіть
приклад використання сервісу
Диск Google в управлінській
роботі.

 Директор фірми таким чином в
одному документі може зібрати всю
інформацію про свої філіали, створити
документ, в якому кожний підрозділ
повинен вносити свої дані.

Звіт про виконання роботи
Контрольні запитання

1. Як скористатися сервісом Диск Google ?
Даний сервіс дозволяє:
 створювати в Інтернеті документи, електронні таблиці та презентації, а
потім переглядати і редагувати їх з будь-якого комп’ютера, підключеного
до Інтернету;
 систематизувати документи за допомогою папок у сховище документів
Google;
 експортувати створені файли на комп’ютер;
 завантажувати вже готові файли з комп’ютера і розміщувати їх в
сховище документів Google;
 опублікувати документ у вигляді веб-сторінки або розмістити в своєму
блозі;
 надавати доступ до редагування або перегляду документів іншим
користувачам;
 в режимі реального часу редагувати документ одночасно кільком
людям;
 спільно переглядати презентації;
 обмінюватися важливими документами, таблицями та презентаціями
між співробітниками компанії або колективу.

2. Як можна використовувати сервіс Диск Google в педагогічній
практиці?
Під час виконання самостійного завдання на уроці вчитель
може  створити для учнів документи в яких будуть міститись завдання. Учні
будуть їх виконувати, а результати оформляти в іншому документі, відправляти
вчителю для його редагування.

3. Якими правами володіє редактор документа?
Редактор  може:
 редагувати документи, таблиці та презентації;
 запрошувати або видаляти інших співавторів і читачів (якщо власник
дав їм дозвіл на ці дії).
 експортувати копію документа, таблиці або презентації на свій жорсткий
диск.

4. Які документи можна створити в середовищі Диск Google ?
Текстовий документ (команда Документы), документ електронної таблиці
(команда Таблицы), презентацію (команда Презентации). Виберіть пункт
Документы і натисніть в правому нижньому кутку на кнопку з позначкою «+».

Комментарии

Популярные сообщения